کاوه بهرامیمقدم تأکید کرد: انتخاب آثار در بخش بینالملل جشنواره “سینما حقیقت” به معنای آن نیست که آن فیلمها، کاملترین آثار هستند.
به گزارش سینما فستیوال به نقل از ایسنا ،بهرامیمقدم ، درباره ارزیابیاش از سیستم هیات انتخاب بخش بینالملل جشنواره سینما حقیقت ادامه داد: بخشی از انتخاب فیلمهای بینالملل با فضای مدیریت جشنواره مرتبط است، تصور من این است که مدیریت جشنواره از هیأت انتخاب رفرنسهایی را گرفته و دیدگاههای خودش را هم لحاظ کرده است و بر همین اساس آثار بخش بینالملل انتخاب شدهاند. همچنان که در سالهای گذشته هم نظرات هیأت انتخاب و مدیریت جشنواره در این انتخاب تأثیرگذار بوده است.
این مستندساز اضافه کرد: اما مفهوم انتخاب آثار بینالملل به آن معنی نیست که آثار این بخش کاملترین فیلمها هستند چرا که در هر جشنوارهای، ظرایف و سیاستهای برگزارکنندگان آن جشنواره در این زمینه تأثیرگذار است بنابراین ارزیابی کیفی و ملاحظاتی که وجود دارد، در کنار یکدیگر تعیینکننده است.
بهرامی مقدم که خود در دورههای مختلف جشنواره به عنوان عضو هیأت انتخاب یا داور فعالیت داشته است، در پاسخ به این پرسش که آثار بخش بینالملل چقدر شایسته عنوان بینالملل هستند، گفت: همانطور که فیلمهای ایرانی برای اکران در بخش بینالملل انتخاب میشوند، در انتخاب آثار خارجی هم چنین ملاحظاتی وجود دارد، یعنی ممکن است فیلمی در یکی از جشنوارههای ما انتخاب نشود، اما در جشنوارههای کشورهای دیگر خیلی مورد توجه قرار بگیرد یا برعکس، زیرا به هر حال در انتخاب فیلمها تخصص، سلیقه و دیدگاه هیأت انتخاب دخیل است.
او اضافه کرد: به هر حال باید صبر کنیم تا دوره جدید جشنواره مستند حقیقت برگزار شود و آن زمان خود مخاطبان بهتر میتوانند کیفیت آثار بخش بینالملل را در کنار آثار داخلی ارزیابی کنند.
کاوه بهرامیمقدم در پایان سخنش گفت: به هر حال تصور ذهنی من این است امسال مدیریت جشنواره به شکلی جامعتر و فراگیر به جشنواره نگاه میکند، امیدوارم ماحصل این نوع نگاه فیلمهای کیفی در بخش داخلی و خارجی باشد.