کارگردان سینمایی «وارونگی» که پیش از این آثاری چون «قاعده تصادف» و «تنها دوبار زندگی می کنیم» را در کارنامه داشته «وارونگی» را سخت ترین فیلم خود دانست.

 سینما فستیوال

به گزارش سینما فستیوال به نقل از  ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر،نشست نقد و بررسی سینمایی «وارونگی»به کارگردانی بهنام بهزادی ظهر امروز یکشنبه ۱۸ بهمن ماه برگزار شد.

بهنام بهزادی در این نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص روند تولید ساخته جدید خود پرداخته و عنوان کرد: معمولا برایم اینگونه است که فیلم اتفاقی نیست که یکباره شکل بگیرد چراکه به طور معمول فیلمنامه برایم با یادداشت نویسی های متعدد، تفکرات طولانی و روندی بلندمدت شکل می گیرد.

وی همچنین متذکر شد: از سالها پیش طرحی درباره دختری مستقل داشتم که به هنگام ساخت این فیلم از مقطعی به یادآن طرح افتاده و کار بدین ترتیب پیش رفت.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برای ایفای بهتر نقش ها ممکن است به بازیگری بگویم کتابی خوانده یا تمرین خاصی انجام دهد،خودم اسم این موارد را مشق گذاشته ام .در واقع به بازیگر مشق می دهم تا در ایفای نقش راحت تر عمل کند وگرنه ایفای نقش کاری است که از سوی بازیگر رخ می دهد.

وی ادامه داد: برایم اتفاق بسیار خوبی بود که بازیگران این فیلم افرادی بودند که ترس مرا از کار با بازیگر ریختند. همیشه فکر می کردم کار با نابازیگر این حسن را دارد که مانند کار با ماده خام است اما در این فیلم متوجه شدم که کار با بازیگر خوب چه نعمتی است.

این کارگردان افزود: از روزی که سینما را شناختم برایم سئوال یود بدانم که اساتید سینما چه می کنند که فیلم های آنها در حالتی ساده ما را از پیرامون خود جدا می کند تا واقعیتی را نشان دهند آن هم بدون آنکه مشخص باشد. این نکته و رسیدن به یک بیان ساده دشوارترین کار دنیاست و در این فیلم تلاش داشتم به چنین بیانی برسم.

وی در پایان گفت : بر همین اساس این سخت ترین فیلم من بوده و روایت و داشتن فیلمی با استفاده از عناصر ساده اگرچه امری عادی به نظر می رسد اما مینیمال کردن آنها و جلوگیری برای القاء برخی مفاهیم به مخاطب کار بسیار دشواری است. به گفته سحر دولتشاهی به نوعی این کار عوامل را خلع سلاح می کند.